آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

گفتگوی اختصاصی العربیه با شهبانو فرح پهلوی

پارس دیلی نیوز:العربیه:شهبانو فرح پهلوی همسر شاه سابق ایران در گفتگوی اختصاصی با تلوزيون العربیه در قاهره تاکید کردند  بیش از 20 سال برای نوشتن کتاب خاطراتشان  وقت گذاشتند تا بر اساس وظیفه تاریخی خود به حوادث مختلف بپردازند.ایشان تاکید کردند حوادث ایران تاثیر مهمی بر اوضاع منطقه می گذارد و از اینکه خاطراتشان که به 16 زبان ترجمه شده به زبان عربی ترجمه نشده اظهار تاسف کردند.
شهبانو فرح پهلوی در گفتگو با رندا ابوالعزم گزارشگر العربیه در قاهرة گفتند:" در شرایط حالی محال است بتوانم به ایران برگردم ... ممکن است بتوانم وارد کشور شوم اما امکان خارج شدن به من نخواهند داد ."

ایشان افزودند :" ملت ما شایسته زندگی برتر است." ایشان با اشاره به ترور بیش از 60 شخصیت ایرانی در خارج گفتند به دلیل حفاظتی که ازشان می شود برای جان خود بیم ندارند.

شهبانو فرح  پهلوی گفتند:" دوست دارم قهرمانانه بمیرم ... برای مثال مانند انور سادات."

ایشان در پاسخ به سوالی در مورد تلاش برای بازگشت نظام پادشاهی در ایران گفتند:" آنچه می گویم تغییر نظام کنونی به نظامی بهتر است .. همانگونه که فرزندم (رضا پهلوی) گفته است ایرانیان خود انتخاب خواهند کرد که نظام آینده پادشاهی باشد یا جمهوری دموکراتیک."

ایشان با اشاره به اعتراضات جاری در ایران موسوی وکروبی را " بسیارشجاع " توصیف کردند واعتراضات را " گسترده تر از موضوع انتخابات " دانستند.

شهبانو فرح پهلوی با تاکید بر اینکه از معترضان پشتیبانی می کنند ، گفتند :" جوانان دختر و پسر ایرانی از جان گذشتگی زیادی از خود نشان می دهند و من حداقل به شکل اینترنتی از آنها پشتیبانی می کنم."

ایشان از تلاش جمهوری اسلامی برای " زشت نشان دادن چهره خانواده پهلوی " اظهار نگرانی کردند و با اشاره به پیام های الکترونیکی که بر روی ایمیل خود می خوانند ، گفتند:" ایرانی ها تاریخ را خوب می دانند و با خانواده شاه اظهار همدردی می کنند."

 
دلیل اختلاف با غرب

ایشان با اشاره به حوادث تاریخی گذشته که به رفتن حکومت پادشاهی انجامید ، گفتند:" مشکل با غرب زمانی شروع شد که محمدرضا شاه پهلوی در سال 73 و 74 اعلام کردند در صدد بالا بردن قیمت نفت است."

 
شهبانو فرح پهلوی گفتند :" به یاد دارم بیل سیمون یکی از وزیران دولت آمریکا گفته بود شاه دیوانه است .. آنها به این دلیل الان به دنبال انرژی های جایگزین هستند .. شاهنشاه آریامهر در سال 1979 در مصاحبه ای گفته بودند قراردادهای نفتی باید متوقف شود."

 
فیلم سخنرانی آیت الله خمینی دجال 
شهبانو فرح پهلوی در این گفتگو از بی تفاوتی آمریکا در درمان شاهنشاه آریامهر در آمریکا ، دخالت انور سادات در این موضوع ، خودداری جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا از دیدار با محمدرضا شاه پهلوی ، مقدار ثروت خانواده پهلوی پرده برداشت و از جمهوری اسلامی خواست که در ابتدا شعار " برق و آب مجانی وتوزیع ثروت نفت " را سر داده بود به تعهدات خود پایبند باشد .

ایشان گفتند:" این فیلم سخنرانی خمینی را پنهان کردند .. هر کس این فیلم را داشته باشد به زندان می رود."

شهبانو فرح پهلوی اظهار امیدواری کردند هیچ کشوری علیه ایران حمله نظامی انجام ندهد و سیاست های کنونی ایران را عامل حمله نظامی علیه این کشور دانست.

فیلم شهبانو فرح پهلوی نازنین در قاهره: 

هیچ نظری موجود نیست: