آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

به بهانه سوم اسفند، به یاد رضا شاه ،بزرگ مرد تاریخ ایران

پارس دیلی نیوز

"رضا شاه را تنها در زمان حياتش بزرگ نناميدند که بگوييم حاصل ترس بود يا تملق. امروز هم بزرگ ناميده می‌شود که بيش از شش دهه از درگذشتش می‌گذرد و مُلکش با دگران است. رضاشاه را بزرگ می‌نامند و می‌ناميم از آنجا که آرزوهای بزرگ داشت و کارهای بزرگ کرد، آرزوها و کارهای بزرگ برای ايران. او را بزرگ می‌داريم چون ميهنمان را دوست داريم. هرچه هم بيشتر از زمانه او دور می‌شويم بيشتر به بزرگی او پی می‌بريم ."


برای خواندن عهد‌نامه يک عشق، عشق‌نامه يک عهد به قلم

بهمن اميرحسينی ، بر روی لینک زیر کلیک کنید:



*************

هر روزکه صفحه تاریخ ورق می خورد ، ایرانیان بیشتر با رضا شاه بزرگ آشنا شده و بیش از پیش جای خالی بزرگمردی که کشور را از هرج و مرج آسوده کرد وایران را از ژرفنای تاریکی به زلال روشنائی هدایت کرد حس می کنند.

امروز رضا شاه بزرگ در میان ایرانیان نیست ، ولی ملت ایران او را از یاد نبرده و خدماتی را که برای ایران و ایرانی انجام داد فراموش نکرده است . اگر مام میهن فرزند رشید و دلاوری چون رضا شاه بزرگ را به ما هدیه نکرده بود ، ایرانی که می شناسیم ، به این صورت روی نقشه به چشم نمی خورد و... شاید وجود نداشت . باید سفرنامه های او را با هم بخوانیم تا در یابیم کشوری که امروز به نام ایران شناخته می شود چگونه و با چه بهائی بنا شده است.

برای دیدن سایتی که برای دوستاران رضا شاه بزرگ تهیه شده است ،به لینک زیر مراجعه کنید



فیلم کوتاهی از رضا شاه بزرگ در لینک زیر:


درود بر روان پاک بزرگ مرد تاریخ ایران " رضا شاه بزرگ"

هیچ نظری موجود نیست: