آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

چند خبر (بخش اول)





برای خواندن مشروح خبرها(جدیدترین خبرها از مردم آزادیخواه ایران و...) به " ادامه مطلب" مراجعه فرمایید.

ادامه مطلب






ایران ب ب ب:تبعید سه زندانی سیاسی کرد


آژانس خبری موکریان




سرویس حقوق بشر:تبعید سه زندانی سیاسی کرد به زندانهای کرمانشاه ، همدان و خرم آباد


بر اساس گزارشهای رسیده به آژانس خبری موکریان ، سه زندانی سیاسی کرد از زندان سنندج به زندانهای کرمانشاه ،همدان و خرم آباد تبعید شدند.


این زندانیان عبارتند از :


1. جواد علیزاده فعال دانشجویی که سال گذشته به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شده بود و بیش از هفت ماه از ایام محکومیت خود را سپری نموده به زندان کرمانشاه تبعید گردید.


2. کاوه جوانمرد خبرنگار و همکار سابق هفته نامه کرفتو که به اتهام اقدام علیه امنیت در دو پرونده جداگانه به سه سال زندان محکوم شده بود و حدود 2 ماه به اتمام محکومیتش مانده به زندان همدان تبعید شد.


3. فردین مرادی فعال کرد که به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به سه سال حبس محکوم شده بود و حدود 2 سال از ایام محکومیتش را گذرانده ، به زندان خرم آباد تبعید گردید.




در خبری دیگر نیز امیر سورسوری زندانی کرد که به اتهام همکاری با اپوزیسیون به سه سال زندان محکوم شده بود ، تحت عنوان پروژه ، در خارج از بند زندان سنندج مشغول به کار بوده که به داخل بند منتقل گردیده است.


 
-----------------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:قتل یک زندانی توسط مزدوران رژیم در زندان ارومیه
 
یک زندانی در زندان ارومیه پس از ضرب و شتم و عدم درمان پزشکی جان خود را از دست داد.




به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر عبدالله نژاد زندانی که در زندان مرکزی ارومیه مدت محکومیت خود را سپری میکرد، بیش از یک هفته قبل توسط چند تن از مامورین زندان به دستور و حضور ماموری به نام اکبر پیشه ور مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.






نامبرده طی این ضرب و شتم دچار ضایعه قطع نخاع شد و علیرغم این آسیب جدی بدون هیچ درمانی در بند عمومی رها شد. این زندانی در طی مدت یک هفته تنها یکبار به بهداری اعزام شد که بهداری نیز عنوان داشت امکان رسیدگی به این آسیب را ندارد.






امیر عبدالله نژاد شنبه شب مورخ 11 مهرماه به دلیل آسیب وارده و عدم رسیدگی پزشکی در بندد عمومی زندان ارومیه جان خود را از دست داد، خانواده وی روز گذشته برای تحویل جسد این زندانی و اعلام شکایت اقدام نمودند.






منبع خبر : خبرگزاری هرانا
 
---------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:اسامی تعدادی از دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی
 
اسامی تعدادی از دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و تجمع اعتراضی خانواده های آنها




بنابه گزارشات رسیده ،دهها نفر از خانواده های دستگیر شدگان ورزشگاه آزادی و همچنین دستگیرشدگان27 شهریور در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب تجمع کردند و خواهان آزادی فرزندان و بستگان خود شدند.


روز دوشنبه 13 مهرماه بیش از 80 نفر از خانواده بازداشت شده ها در سالن ملاقات زندان اوين تجمع كردند و خواستار ملاقات با عزيزان خود بودند.در بين اين خانواده ها ، خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه در ورزشگاه آزادي نيز حضور داشتند. به آنها اطلاع داده شد فرزندان و بستگانشان که روز جمعه در ورزشگاه آزادی و پیرامون آن بازداشت شدند به زندان اوين منتقل شده اند.


اما هنوز هيچ گونه خبري از وضعيت و شرایط و علت بازداشت آنها به خانواده ها داده نشد و نام برخي از آنها هنوز به تاييد دادگاه انقلاب نرسيده است.


تعدادی از جوانان هنگام خروج از ورزشگاه آزادی و سر دادن شعار علیه رژیم با یورش مامورین سرکوبگر مواجه شدند و آماج باتونهای نیروهای سرکوبگر ولی فقیه قرار گرفتند که تعدادی مجروح شدند از جملۀ آن آقایی با نام ا.م از ناحیه سر و زانو مورد اصابت باتون قرار گرفت که باعث زخمی شدن و خونریزی در ناحیه سر وی شد و زانوهای وی در اثر ضربات باتون متورم شده است.


امروز به اكثر خانواده بازداشت شده هاي روز جمعه 27 شهريور براي اولين بار اجازه ملاقات كابيني داده شد .بیشتر خانواده ها بعد از بازگشت از ملاقات از ضعف جسمي و شرایط سخت عزيزانشان شكايت مي كردند و اينكه هنوز تكليف و وضعيت آنها روشن نشده است.به برخي وعده آزادي داده اند و به برخي دیگر گفته اند تا زمان تشكيل دادگاه در اينجا آب خنك خواهيد خورد.


اما به خانواده هايي كه عزيزانشان روز جمعه در ورزشگاه آزادي بازداشت شده اند اجازه ملاقات داده نشد و زماني كه خانواده ها از اين وضعيت شكايت و اعتراض مي كردند كه مگر عزيزان آنها جنايت كرده اند كه نبايد ملاقات داشته باشند به آنها گفته شد در اينجا هيچ چيز دست ما نيست به دادگاه انقلاب مراجعه كنيد.


تعدادي ديگر از اعضا خانواده بازداشت شده ها هم براي روشن شدن وضعيت عزيزانشان به دادگاه انقلاب مراجعه كردند .كه تعداد انها به دهها نفر مي رسد .


ديروز زماني كه خانواده ها با دفتر حداد و حيدري فر تماس می گرفتند به آنها گفته شد براي آزادي عزیزانشان وثيقه يا سند تهيه كنند .خانواده ها طی ديروز و امروز با تمام مشكلات وثيقه را تهيه كرده و تمام كارهاي اداري آن را انجام داده بودند. اما در پايان كار منشی دفتر حداد و حيدري فر به آنها گفتند پرونده هنوز تمكيل نشده بعدا به شما خبر مي دهيم. خانواده ها با عصبانيت هر چه تمام تر برمي گشتند و احمدي نژاد و خامنه اي را لعن و نفرين مي كردند.






لیست اسامي عده اي از بازداشت شده هاي روز جمعه 10 مهرماه در درون و پیرامون ورزشگاه آزادی برای ارسال به سازمانهای حقوق بشری و اطلاع عموم انتشار می یابد.






1-محمد حسين كرمي 28 ساله شغل ازاد


2-ساسان شاه حسيني 32 ساله فوق ديپلم رياضي


3- عليرضا علي آقايي 27 ساله ليسانس برق


4- جواد بيات 35 ساله و متاهل شغل آزاد


5- امير سخايي 24 ساله دانشجوي عمران دانشگاه آزاد واحد تهران مركز


6- سعيد برزگر پور 17 ساله محصل


7- فردين منوچهري آذر29 ساله ديپلم شغل آزاد


8- طاها جمشيدي 22 ساله دانشجوي جغرافي


9- كيهان حسيني بيجاري 30 ساله ليسانس كامپيوتر


10- حسن رشيدي 26 ساله ليسانس زبان انگليسي و كارمند بخش خصوصي


11- مهدي علي آبادي 27 ساله شغل آزاد


12- ابراهيم بيات اسكويي 32 ساله و متاهل شغل آزاد


13- كريم اسماعيلي 29 ساله شغل آزاد


14- علي مصطفي پور 20 ساله دانشجوي مديريت صنعتي


15- علي نورايي 25 ساله ديپلم


16- بهروز بهرامي 28 ساله فوق ديپلم الكترونيك


17-محمد مهدي صالحي 30 ساله شغل آزاد ليسانس تربيت بدني


18-امير گرشاسبي 30 ساله ليسانس نرم افزار


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه به اعتراض کنندگان ،مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها ،بازداشت و در بی اطلاعی قرار دادن خانواده های آنها را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مقابل جنایتهای روزانه که بدستور و توسط ولی فقیه صورت می گیرد سکوت پیشه نکنند و با ارجاع پرونده این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد به جنایتها علیه بشریت این رژیم رسیدگی نمایند.






فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


13 مهر 1388 برابر با 5 سبتامبر 2009


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:


دفتر دبیرکل سازمان ملل


کمیساریای عالی حقوق بشر


کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا


سازمان عفو بین الملل


سازمان دیدبان حقوق بشر
 
-------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:قتل یک شهروند توسط مزدوران بسیجی
 
دو شهروند کرد طی تیراندازی نیروهای بسیج در جاده بوکان-مهاباد کشته و زخمی شدند.




به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب چهارشنبه مورخ 8 مهرماه نیروهای بسیج محلی در جاده بوکان به مهاباد با ایجاد پست ایست و بازرسی اقدام به تفتیش خودروها و بازجویی از سرنشینان کردند. در این بین و بنا به دلایل نامعلوم نیروهای بسیج محلی اقدام به تیراندازی به سوی یک خودروی سواری نمودند که طی این حادثه یک شهروند اهل مهاباد به نام "عمر خیاط" کشته و راننده خودرو نیز به شدت زخمی شد.


پس از این حادثه راننده خودرو به بیمارستان شهر مهاباد منتقل شد.






منبع خبر : خبرگزاری هرانا


--------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:تکذیب خبر آزادی 20 زندانی سیاسی
 
ایرنا: دادستاني رژیم خبر "آزادي تعداد مشخصي از متهمين حوادث اخير را که درحال حاضر در بازداشت به سر مي برند" را تکذيب کرد.








دادستاني تهران تاکيد کرد: آزادي افراد بازداشت شده در چارچوب قانون صورت خواهد گرفت و چنانچه در اين خصوص تصميمي اتخاذ شود، اطلاع رساني مقتضي صورت خواهد گرفت.






گفتني است روز گذشته طي خبري از ایرنا به نقل از منابع آگاه اعلام شده بود: حدود 20 نفر از متهمان حوادث اخير که بازجويي و تحقيقات از آنان به پايان رسيده از جمله عطريانفر، ابطحي، کيان تاجبخش و سعيد شريعتي با اخذ وثيقه‌هاي متناسب با عناوين اتهامي‌شان به زودي آزاد مي‌شوند.


 
---------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:صدور هفت حکم اعدام و بیش از 5 سال زندان برای فعالان سیاسی
 
دادگاه انقلاب شهرستان اهواز برای هفت متهم سیاسی این شهر حکم اعدام و برای دو تن دیگر حبس تعزیری صادر کرد.




به گزارش کمیته اعراب مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب اهواز روز چهارشنبه مورخ 8\7\1388 دو تن ازفعالان سیاسی عرب اهواز را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی برعلیه نظام به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد.






در این دادگاه، متهم اول آقای "سید مرتضی موسوی" به سه سال ونیم و متهم دوم آقای "عدنان بیانات" به دوسال حبس تعزیری محکوم شدند.






این احکام در حالی صادر میشوند که دادگاه انقلاب 7 نفر دیگر از اعراب اهوازرا به اسامی ذیل، به اتهام ترور یک روحانی شیعی به اعدام محکوم نموده است.






1- "علی ساعدی" فرزند قاسم 25 ساله که بیش از 15 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






2- "ولید نیسی" (مهاوی) فرزند سعید 23 ساله که وی نیز بیش از 15 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






3- "ماجد فرادی پور" (سواری) فرزند حمید 26 ساله بیش از 11 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






4- "دعیر مهاوی" فرزند عبدالکریم 50 ساله بیش از 15 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






5- "ماهر مهاوی" فرزند دعیر 21 ساله بیش از 8 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






6- "احمد ساعدی" فرزند حسین 28 ساله بیش از 9 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






7- "یوسف لفته پور" (طرفی) بیش از 11 ماه را به شکل بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر برده است.






از روند دادرسی این افراد اطلاعی در دست نیست اما گفته میشود تمامی این افراد اتهام وارد شده مبنی بر ترور فرد مزبور را رد نموده و خود را از هر گونه فعالیت مسلحانه مبرا دانسته اند.






لازم به توضیح است بسیاری از سنی مذهبان اهوازی روحانی مقتول آقای "هشام صیمری" را به توهین به مقدسات اهل سنت متهم می کنند، وی در سال 1386 توسط عوامل ناشناس در اهوازبه قتل رسید.






منبع خبر : خبرگزاری هرانا
 
----------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:شش زن فعال حقوق زنان در زندان اوین
 
مدرسه فمینیستی: وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری، و اعتراض مسالمت آمیز میلیونها زن و مرد ایرانی نسبت به نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور، شهروندان بسیاری را که خواهان احقاق حقوق شهروندی و خوانده شدن رای خود بودند به زندان محکوم کرد. در میان زندانیان، شماری از زنان و دختران معترض نیز حضور داشته و برخی از آنان همچنان در زندان به سر می برند. از میان زنانی که روانه زندان شدند: برخی از آن ها را به واسطه فعالیت های اجتماعی پیشین شان می شناختیم و برخی از آن ها را به واسطه حضور پر نشاط شان در صحنه اعتراض های اخیر.








شش زن مدافع تغییر، در زندان






شش تن از زنانی که خبر زندانی شدن شان به نحوی به رسانه ها و سایت های خبری رسیده، امروز در زندان اوین به سر می برند: آذر منصوری، هنگامه شهیدی، فریبا پژوه، عاطفه نبوی، کبرا زاغه دوست که در وقایع پس از انتخابات بازداشت شده اند و شبنم مددزاده که از مدتها پیش از وقایع انتخابات در زندان اوین به سر می برد. این شش زن جوان و مدافع تغییر همگی شان بلاتکلیف و در «بازداشت موقت» هستند.






آذر منصوری از جمله ی زنان فعال و مدافع تغییر است که در روز سی و یکم شهریور ماه 1388 بازداشت و روانه زندان شد.






آذر منصوری قائم‏مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی است که همچون بسیاری دیگر از اعضای ارشد این حزب راهی زندان شده است. به گزارش وب سایت نوروز : این عضو ارشد حزب مشارکت در سلول انفردای و در بند 209 زندان اوین نگهداری می شود. مهندس آذر منصوری معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت پس از ده روز، سه شنبه شب با منزل خود تماس گرفت. به گزارش نوروز، این عضو حزب مشارکت در این تماس تلفنی با مادر و خواهر خود صحبت کرد و از سلامت خود خبر داد. به گفته خانواده منصوری حال عمومی او خوب به نظر می رسیده است.






مهندس آذرمنصوری که در شهرستان ورامین زندگی می کند هفته گذشته، درحالی که از منزل خواهر خود باز می گشت در خیابان از سوی ماموران متوقف و بازداشت شد. ماموران پس از تفتیش خانه معاون سیاسی دبیرکل جبهه مشارکت، هارد کامپیوتر و برخی دیگر از وسایل او را ضبط و با خود بردند.






فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مدافع تغییر روز اول ماه رمضان 31 مرداد در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت می شود. ماموران کامپیوتر شخصی وی را نیز با خود می‌برند.






فریبا پژوه روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در نخستین روز ماه رمضان، لحظاتی قبل از افطار در منزل‌ پدری‌اش توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شد. مامورین ابتدا منزل پدری و بعد منزل خودش را بازرسی می‌کنند بعد از صورت جلسه کامپیوتر و وسائل شخصی وی را با خود می‌برند. از آن زمان تا کنون این روزنامه‌نگار سه تماس کوتاه در تاریخ یکم، دهم و شانزدهم شهریور با خانواده‌ی خود داشته است.






پدر فریبا پژوه سرهنگ بازنشسته‌ی نیروی هوایی بسیار نگران فرزندش است. وی در مورد آخرین وضعیت پرونده‌ی دخترش می گوید: «امروز بیستمین روزی بود که فریبا در انفرادی به سر برد، انفرادی یعنی مصداق کامل شکنجه روانی، یعنی نقض حقوق بشر. نمی‌دانید که چه‌قدر دل‌ام خون است. روز سه شنبه با اینکه خودم در شرایط جسمانی مناسبی نیستم، بدون این‌که به کسی چیزی بگویم به داد سرای انقلاب، نزد باز پرس پرونده‌اش رفتم تا خواهش کنم هر طور که می‌تواند فرزندم را از انفرادی نجات دهد. اما توفیقی به دست نیاوردم...»






فریبا پژوه خبرنگار سابق روزنامه اعتمادل ملی و خبرگزاری ایلنا و عضو کنفدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران هم‌اکنون در بند 209 زندان اوین و در سلول انفرادی است. فریبا پژوه نویسنده‌ی وبلاگ «پس از باران» است که در آن دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مختلف می‌نوشته است.






خانواده فریبا پژوه به شدت از این‌که فرزندشان در سلول انفرادی است نگران هستند. علت این نگرانی زیاد را آقای پژوه پدر فریبا (که مدت 68 ماه در دوران جنگ در جبهه ها خدمت کرده) چنین ابراز می کند:« فریبا سال گذشته 3 ماه تحت درمان دارویی برای بیماری افسرده‌گی بوده است، البته این بیماری در جامعه ما به خصوص در زنان بسیار شایع است. ولی تداوم بازداشت در انفرادی می‌تواند برای وضعیت روحی وی بسیار نگران کننده باشد. تحمل این‌که فریبا انفرادی باشد برای‌مان بسیار سخت است. من سرهنگ باز نشسته نیروی هوایی هستم که مدت 68 ماه هم با صداقت در جبهه جنگ دوران دفاع مقدس انجام وظیفه کرده‌ام. یادم می آید که با شروع جنگ مدت‌ها فریبا را ندیده بودم به طوری که او مرا نمی شناخت و به پدر بزرگش می گفت بابا. حالا تحمل این دوری برایم بسیار سخت است. ای خدا مهربان دریاب بنده‌گان بی‌پناهت را...






هنگامه شهيدي، روزنامه نگار، عضو حزب اعتماد ملي و عضو ستاد انتخاباتي مهدی كروبي از تاريخ 9 تير ماه 1388 دستگیر شده و تا کنون در زندان اوین در بازداشت موقت است!






وضعیت روحی و جسمی هنگامه شهیدی، روزنامه نگار بازداشتی، در زندان اوین مناسب نیست. بنابر اخبار رسیده به واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران، هنگامه شهیدی که چندی پس از برگزاری انتخابات در ایران، بازداشت شد با وضعیت بد جسمی در زندان روبه‌رو است به طوری‌که روزانه تعداد زیادی قرص و دارو به عنوان آرام‌بخش برای او تجویز شده است، اما با این وجود حتا از خواب راحت در شب نیز برخوردار نیست.






این عضو حزب اعتماد ملي و دانش‌جوي دكتراي حقوق بشر در دانش‌گاه SOAS که در طول دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز مشاور امور بانوان ستاد انتخاباتي مهدی كروبي بوده، در طول چند ماه حبس خود، در هفته تنها سه بار و آن هم به مدت بیست دقیقه برای هواخوری اجازه دارد، که این امر موجب ناراحتی‌های ناشی از کمبود آفتاب برای وی نیز شده است.






عاطفه نبوی، در تاریخ 25 خرداد ماه 1388، به همراه پسرعموی خود ضیاء الدین نبوی، سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل، و تعداد دیگری از دوستانش بازداشت، و به بند 209 زندان اوین منتقل شد.






عاطفه نبوی از روز شنبه هفته گذشته از بند 209 به قرنطینه زندان اوین معروف به بند متادون، منتقل شده و هم اکنون با وجود گذشت 105 روز از بازداشت وی، همچنان در بلاتکلیفی به سر می برد. به گفته نسرین ستوده، وکیل عاطفه، پرونده او به شعبه 12 دادگاه انقلاب ارجاع داده شده و قاضی این شعبه نیز به مدت 3 هفته به مرخصی رفته است.






عاطفه نبوی، در مدت بازداشت خود چندین بار مورد بازجویی قرار گرفته و از آنجا که با شورای دفاع از حق تحصیل نیز همکاری هایی داشته به " ارتباط با سازمان مجاهدین خلق" متهم شده است. اما با وجود فشارهای شدید وارده، نبوی این اتهام را نپذیرفته و آن را بی پایه و اساس دانسته است. وی در سال 84 نیز، به مدت سه هفته در بند 209 زندانی بوده است. خانواده عاطفه از شرایط بد زندان و بلاتکلیفی دخترشان به شدت نگران هستند. بیش از 105 روز که از زندانی شدن دخترشان سپری شده و با مراجعه مکرر به دادگاه؛ هنوز پاسخ روشنی دریافت نکرده اند.






گفتنی است که در مهرماه امسال نامه ای که عاطفه نبوی در بند 209 نوشته توسط «کمیته گزارشگران حقوق بشر» انتشار یافته و در اختیار عموم قرار گرفته است.






شبنم مددزاده، نایب دبیر دفتر تحکیم وحدت در روز اول اسفند ماه سال گذشته، بازداشت شد. او بیش از 7 ماه است در بازداشت موقت بسر می برد.






شبنم مددزاده، نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در روز یکم اسفند ماه 1387، توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. وی پس از گذراندن بیش از 70 روز در سلول انفرادی، به بند عمومی 209 زندان اوین منتقل شد.






با گذشت نزدیک به هشت ماه که از بازداشت موقت شبنم مددزاده سپری شده و به رغم صدور قرار وثیقه، اما دستگاه امنیتی با آزادی وی همچنان مخالفت کرده است. شبنم طی روزهای اخیر همراه با تعداد دیگری از زندانیان دیگر به قرنطینه نسوان زندان اوین موسوم به بند متادون انتقال یافته است. لازم به ذکر است که نامه ای که توسط این دانشجوی زندانی از قرنطینه زندان اوین نگارش یافته، به وسیله «کمیته گزارشگران حقوق بشر» در وب سایت این کمیته منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است.






کبری زاغه دوست و همسرش اشکان اسکندری، که در جریان مراسم چهلم شهدای حوادث پس از انتخابات توسط ماموران وزارت اطلاعات در بهشت زهرا بازداشت شدند، با وجود گذشت دو ماه همچنان در بند 209 زندان اوین و در شرایط بلاتکلیفی به سر می برند.






کمیته گزارشگران حقوق بشر: کبری زاغه دوست و همسرش اشکان اسکندری، که در جریان مراسم چهلم شهدای حوادث پس از انتخابات توسط ماموران وزارت اطلاعات در بهشت زهرا بازداشت شدند، با وجود گذشت دو ماه همچنان در بند 209 و در شرایط بلاتکلیفی به سر می برند.






گفته می شود، اشکان اسکندری پس از بازداشت و به محض ورود به بند 209، شعارهایی علیه محمود احمدی نژاد سر داد که موجب ضرب و شتم شدید وی از سوی مأموران و نگهبانان بازداشتگاه شد. وی همچنین از زمان بازداشت تاکنون در سلول انفرادی نگهداری می شود و با وجود وضعیت نامناسب روحی و روانی، از انتقال او به بند عمومی جلوگیری می شود. طبق اخبار رسیده، وی در چندین نوبت به شدت از سوی بازجویان و نگهبانان بند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، به طوریکه در اثر شدت جراحات وارده، وی روز گذشته از بند 209 به بیمارستان طالقانی تهران انتقال یافت و مورد مداوا قرار گرفت.






اخبار رسیده حاکی است، اشکان اسکندری به صورت مستمر و هر روزه، با فریاد و گریه، خواهان انتقالش به سلول های عمومی می شود، با این حال تاکنون، درخواست های متعدد او و همسرش مورد بی توجهی قرار گرفته است.






شمار بازداشت شدگان ماههای گذشته در تهران به صورتی است که هم اکنون بندهای امنیتی زندان اوین از جمله بند 209، 240 و بند 2 -الف با کمبود مکان برای نگهداری زندانیان مواجه شده اند. بسیاری از افرادی که در جریان تجمعات و اعتراضات بازداشت شده اند، طی این مدت به بندهای عمومی زندان اوین انتقال یافتند. اکثریت افراد بازداشت شده در تجمعات، پس از سپری کردن چند هفته در زندان با قرار وثیقه آزاد شده اند، با این وجود، ادامه نگهداری کبری زاغه دوست و اشکان اسکندری با توجه به عدم وابستگی حزبی و سیاسی آنان، موجبات تعجب و اعتراض خانواده شده است.
 
-------------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:فیلم،گزارش بازجویی لری كينگ از تیرخلاص زن+زیر نویس فارسی
 
 
گزارش بازجویی لري كينگ از تیرخلاص زن1






گزارش بازجویی لري كينگ از تیرخلاص زن2




گزارش بازجویی لري كينگ از تیرخلاص زن3




گزارش بازجویی لري كينگ از تیرخلاص زن4


 
--------------------------------------
 
ایران ب ب ب: احضار 130 دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه
 
اعتماد: بيش از 130 نفر از دانشجويان دانشگاه رازي کرمانشاه اخيراً احضار شده اند و براي حدود 80 نفر از آنها حکم صادر شده است. يکي از اين دانشجويان به «اعتماد» گفت بيشتر احکام صادره جرائم نقدي، تعليق يا محروميت از تحصيل به اتهام تحريک دانشجويان به اغتشاش و صدمه به اموال دانشگاه بوده است. وي که به 500 هزار تومان جريمه نقدي و دو ترم تعليق محکوم شده، گفت حکم او در تاريخ 10 شهريور صادر شده، در حالي که از وي نوزدهم همين ماه بازجويي شده است. همچنين دانشجويان دانشگاه علم و صنعت نيز به صدور احکام سنگين کميته انضباطي اعتراض کردند.
 
-------------------------------------
 
ایران ب ب ب: نیویورک تایمز :پنهانکاری تاسیسات قم حکایت از امیال پنهانی جمهوری اسلامی دارد
 
بحران اتمی رژیم ایران در هفته نامه های فرانسه




نیویورک تایمز تحت عنوان "آیا جمهوری اسلامی را باید مجازات کرد؟." با اشاره به تاسیسات تازه اعلام شده حوالی شهر قم در ایران می نویسد: تردیدی نیست که رژیم ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است ، زیرا در حالی که جمهوری اسلامی تنها یک مرکزی اتمی آزمایشی محدود را در اختیار دارد ،چگونه است که در صدد ایجاد تاسیساتی برای تعبیه پنجاه و چهار هزار سانتریفیوژ بر می آید و به توسعه آن نیز ادامه می دهد. علاوه بر آن هیچ دلیلی وجود نداشته است که رژیم ایران علاوه بر آنچه که در اختیار دارد به ایجاد یک مرکز اتمی دیگردر عمق کوه های حوالی شهر قم به زند.






نیویورک تایمز می افزاید ، پنهانکاری تاسیسات قم به ویژه حکایت از امیال پنهانی رهبران جمهوری اسلامی دارد. نویسنده مقاله نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود ارزیابی می کند که ، با توجه به همه شرایط موجود کنونی ، شاید برای غرب مناسب تر این باشد که ادامه محدود غنی سازی توسط رژیم ایران را با شرط نظارت کامل و همه جانبه ی بین المللی بپذیرد و از تصویب تحریم های بی حاصل خود داری نماید.


================


بحران اتمی جمهوری اسلامی در هفته نامه های فرانسه






مذاکرات رژیم ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت ، بعلاوه آلمان ،در روزهای پایانی این هفته در ژنو بدون نتیجه قطعی به پایان رسید.






در غرب نمایندگان شش کشور که رو در روی هیئت نمایندگی ایران قرار گرفتند ، در پایان دو دور گفت و گو ، نسبت به رسیدن به نوعی تفاهم با ایران در هفته ها و ماه های آینده ابراز خوشبینی می کنند . این درحالیست که ، رئیس هئیت نمایندگی ایران پس از ورود به تهران اظهار داشت که تهران هیچ قولی در مورد پرونده اتمی خود نداده و اصولاً د رمورد این پرونده مذاکره ای صورت نگرفته است.






ایران ، در ماه های پیش از این مذاکرات ، بارها از زبان مقامات ، از جمله رئیس جمهوری اسلامی اعلام شده بود که پرونده اتمی ایران از نظر دولت تهران بسته شده و دولت ایران هیچگونه مذاکره ای را در این مورد نمی پذیرد ،ولی در نهایت در دوجلسه دیدار ، روز اول اکتبر در ژنو ، تنها موضوعی که مورد بحث قرارگرفت پرونده اتمی ایران بود. به هر حال به علت انجام مذاکرات در روز پنجشنبه ، روز نزدیک به پایان هفته ،اکثر هفته نامه های فرانسه به انتشار گزارش های مربوط به آن نرسیده اند. ولی در "لوپوئن" و "کوریه انترناسیونال" مقالات متعدد و جامعی در مورد رویا روئی ایران و غرب بر سر پرونده اتمی این کشور به چاپ رسیده است.






قبل ازپرداختن به مجموعه گزارش های "کوریه انترناسیونال" به یک مقاله کوتاه در لوپوئن اشاره می کنیم که گزارشی است " تخیلی" در مورد حمله به ایران و فروپاشی این کشور. "پاتریک بسون " در این گزارش تحت عنوان "طرح مخفی برای حمله به ایران" تصورات استهزاگونه خود را به این ترتیب شرح می دهد که نیروهای آمریکائی از شمال غرب ایران وارد این کشور شده و در شهرهای دامنه زاگرس و آذربایجان استقرار می یابند ، و نیروی هوائی آمریکا به بمباران شهرها و روستا ها می پردازد ، و از نواحی جنوب نیز نیروهای ارتش انگلستان از دریای عمان وارد ایران شده و شهرهای جنوب از جمله اهواز را گرفته و تا شیراز پیشروی می کنند و بالاخره نیروهای فرانسوی مستقر در افغانستان با ورود به ایران از طریق مرزهای "سرخس " خراسان را اشغال می کنند و پس از استقرار، هر سه نیروی مهاجم خارجی به سوی تهران حرکت و دولت احمدی نژاد را سرنگون کرده و انتخابات آزاد را برگزار می گردد ، و نهایتاً دولتی حامی اوباما و سارکوزی در تهران بر سر کار می آید و، به نوشته پاتریک بسون ، می توان دامنه تصورات را تا آنجا پیش برد که غرب تصمیم می گیرد از سه کشور تحت اشغال ایران ، افغانستان و عراق یک فدراسیون تشکیل داده و با کمک کشورهای غربی کرسی واحد کشورهای عضو" فدراسیون خلیج فارس" در سازمان ملل را به نمایندگان فدراسیون واگذار می نماید . همانگونه که گفته شد نویسنده لوپوئن طنز کم و بیش آشکاری را در گزارش یک صفحه ای خود برای ارائه راه حلی برای بحران ایران به کار برده است.






از این گزارش تخیلی نویسنده لوپوئن که بگذریم ، کوریه انترناسیونال چندین گزارش تحقیقی و جدی دارد د ر مورد بحران ایران و را ه های ممکن درمقابل جامعه بین المللی برای خروج از آن. یادآوری این نکته لازم است که مقالات این هفته نامه نه از سوی نویسندگان آن که از مطبوعات بزرگ جهان برگردانده می شود . در واقع کوریه انترناسیونال مجموعه هماهنگی است از مقالات روزنامه ها و هفته نامه های پر تیراژ جهان به زبان ها ی گوناگون در مورد یک موضوع و یا یک کشور که در شماره امروز موضوع مشترک مقالات ایران انتخاب شده است.






اولین مقاله در کوریه انترناسیونال ترجمه مقاله ایست از نیویورک تایمز تحت عنوان "آیا ایران را باید مجازات کرد؟."


نیویوک تایمز ،با اشاره به تاسیسات تازه اعلام شده حوالی شهر قم در ایران می نویسد: تردیدی نیست که رژیم ایران به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای است ، زیرا در حالی که جمهوری اسلامی تنها یک مرکزی اتمی آزمایشی محدود را در اختیار دارد ،چگونه است که در صدد ایجاد تاسیساتی برای تعبیه پنجاه و چهار هزار سانتریفیوژ بر می آید و به توسعه آن نیز ادامه می دهد. علاوه بر آن هیچ دلیلی وجود نداشته است که رژیم ایران علاوه بر آنچه که در اختیار دارد به ایجاد یک مرکز اتمی دیگردر عمق کوه های حوالی شهر قم به زند.






نیویورک تایمز می افزاید ، پنهانکاری تاسیسات قم به ویژه حکایت از امیال پنهانی رهبران جمهوری اسلامی دارد. نویسنده مقاله نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود ارزیابی می کند که ، با توجه به همه شرایط موجود کنونی ، شاید برای غرب مناسب تر این باشد که ادامه محدود غنی سازی توسط رژیم ایران را با شرط نظارت کامل و همه جانبه ی بین المللی بپذیرد و از تصویب تحریم های بی حاصل خود داری نماید.






کیهان تهران دلیل این کار را نیز در ایجاد یک مرکز اتمی جدید در حوالی قم می داند و می نویسد ، غربی های به هیچ وجه قادر به ویران کردن تاسیسات اتمی ایران نخواهند بود ،آنها ، یعنی غربی ها، می دانند که ایران ثابت کرده است که غنی سازی اورانیوم در ایران یک واقعیت غیر قابل تغییر است و ایران هرگز برسر آن مذاکره ای انجام نخواهد داد.






در اورشلیم روزنامه "هآرتس" نیز در گزارشی در باره نگرانی های اسرائیل از اتمی شدن ایران می نویسد ، برای آقای ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، در حال حاضر، سه اولویت مبرم وجود دارد که عبارتند از اتم ایران ،اتم ایران ،اتم ایران. هآرتس می افزاید ، نخست وزیر اسرائیل براین باور است که توانسته اوباما را در مورد خطر ایران متقاعد نماید. ولی علاوه بر تلاش های نخست وزیر اسرائیل ، این اسرائیل تنها و یا گروه ها ی فشار اسرائیلی نیستند که با فشارهای خود اوباما را وادار به قاطعیت در مقابل پرونده اتمی ایران کرده اند ، بلکه در وحله اول این پیام های نگران کننده رهبران جهان عرب است که مصرانه از رئیس جمهوری آمریکا می خواهند که چالش اتمی ایران را جدی تلقی کند. هآرتس می افزاید ، به این ترتیب مشکل بزرگ اسرائیل امروز متقاعد کردن دولت اوباما نیست بلکه دشواری اصلی اسرائیل امروز متقاعد کردن افکار عمومی در غرب است. هآرتس می افزاید ، واقعیت این است که همه پایتخت های غربی برعاجل و جدی بودن خطر ایران اشراف دارند ولی میان آنچه که رهبران این کشورها از خطر ایران می دانند و نگاه افکار عمومی به معضل اتمی ایران فاصله زیادی وجود دارد.






تایمزلندن در گزارشی در همین رابطه می نویسد ، برای حل مسئله اتمی ایران دو راه بیشتر وجود ندارد . یاغرب خواهد توانست به تصمیم مشترک قاطعی با روسیه و چین در مورد تشدید مجازات های موثر علیه ایران دست یابد و یا حتمی بودن حمله نظامی اسرائیل را بپذیرد.تایمز می نویسد ، جهان می داند که رژیم ایران نمی تواند در مقابل تحریم های کمرشکن مقاومت نماید ، ولی تاکنون اراده ی اعمال چنین فشارکار سازی را نداشته است ، ولی زمان آن رسیده است که جهان اراده کند ، زیرا اگر امروز نکند ، هرگزدیگر فرصت آنرا نخواهد داشت .






روزنامه "النهار" چاپ بیروت می نویسد ، امروز دیگر نه در غرب و نه در منطقه هیچکس در مورد هدفهای اتمی نظامی ایران تردیدی به خود را ه نمی دهد ، به این ترتیب و با فاش شدن وجود سایت جدید مخفی ایران موضوع احتمال حمله نظامی بار دیگر در دستور کار قرار گرفته است. به ویژه اینکه این بار چنین احتمالی از سوی قدرت های متوسط منطقه نیز توجیه پذیر تلقی می شود. النهار می افزاید ، آنچه که به ما لبنانی ها مربوط می شود اینست که بدانیم در صورت تشدید تحریم و یا حمله نظامی احتمالی واکنش حزب الله چگونه خواهد بود . این پرسشی است که رئیس جمهوری و نخست زیر لبنان باید در نشست های علنی و غیر علنی خود با رهبران حزب الله مطرح نماید. النهار می افزاید ، واقعیت این است که لبنانی ها از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران نگرانند ، ولی این نگرانی برای ایران نیست ، بلکه نگرانی از آنجائی ناشی می شود که ، حزب الله متحد تهران ،با واکنش نشان دادن از خود ، زمینه ی یک درگیری همه جانبه و وسیع در منطقه را فراهم آورد.






روزنامه روسی "نزاویس مایا گازتا" در گزارش خود در باره بحران اتمی ایران و واکنش غرب می نویسد ، آمریکا بر این باور بود که نگرانی مسکو از سپر دفاع ضد موشکی آمریکا اغراق آمیز و بدون دلیل عمده ایست ، و امروز دولت مسکو می گوید نگرانی آمریکا از برنامه هسته ای ایران واهی و بی پایه است . روزنامه روسی می افزاید ، درهمه حال باید این احتمال را نیز در نظر داشت که احمدی نژاد و حکومت ایران اصلاً به دنبال ساخت اتمی نیست و بهیچ وجه حمله به اسرائیل را در نظر ندارد. شاید رئیس جمهوری اسلامی با ارزیابی از ترس غرب از آن استفاده سیاسی می کند ، و به جای اطمینان دادن در مقابل این ترس به موقع آنرا تشدید نیز می نماید. روزنامه روسی می افزاید واقعیت این است که غرب به درستی نمی داند که احمدی نژاد در کنه ضمیر خود چه می اندیشد ، آیا واقعا آنگونه که می نماید یک بنیاد گرای مسلمان است و یا یک عوام فریب که نقش خود را ماهرانه ایفاء می کند ، درعدم یافته شدن پاسخ قانع کننده ای به این پرسش است که واشنگتن از مسکو می خواهد که با درک نگرانی های غرب در تشدید تحریم ها علیه ایران همکاری نماید.










رادیو فرانسه




------------------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:انتقال 70 نفر از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات به قرنطینه بند 7 زندان اوین
 
مطابق اخبار رسیده از زندان اوین، از اول مهرماه بیش از 70 نفر از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات با تخلیه سالن قرنطینه بند 7 از زندانیان عادی، به این سالن انتقال یافته اند. در میان این افراد، برخی از فعالان دانشجویی سابق و فعلی چون مجید دری، ضیاالدین نبوی، علی بیکس و فرزاد مددزاده وجود دارند.








این درحالی است که روز گذشته "تجری" عضو کمیسیون ویژه مجلس، از در بازداشت بودن 135 نفر از بازداشت شدگان وقایع پس از انتخابات خبر داده بود.






علی بیکس یکی از فعالان دانشجویی دهه 70 دانشگاههای زاهدان و تبریز است که در جریان حمله 20 تیرماه 1378 شبه نظامیان به دانشگاه تبریز( یکشنبه خونین دانشگاه تبریز) نیز بازداشت شده و بیش از یکسال را در زندان تبریز به سر برد.






بیکس که در انتخابات ریاست جمهوری از فعالان ستاد مهندس میرحسین موسوی بوده است، امروز یکشنبه 12 مهرماه جهت محاکمه به شعبه 15 دادگاه انقلاب اعزام گردید.






کمیته گزارشگران حقوق بشر
 
-----------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب: شعار دانشجویان علیه الهام در سر کلاس
 
روزنامه حیات نو نوشت: جمعى از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسى دانشگاه تهران بعد از پایان کلاس درس غلامحسین الهام در این دانشگاه شعارهایى سر دادند. این دانشجویان در این شعارها، به بیان اعتراض‌هاى خود نسبت به عملکرد دولت و اتفاقات اخیر پرداختند.
 
----------------------------------
 
ایران ب ب ب: تداوم تبعید زندانیان سیاسی در سنندج/تبعید دو زندانی عقیدتی به زندان همدان
 
در تداوم تبعید زندانیان سیاسی زندان سنندج که از روز گذشته آغاز شده است، یک زندانی سیاسی دیگر به خرم آباد تبعید شد.




به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فردین خرمی، زندانی سیاسی کرد که از سال 1385 در زندان به سر می برد و جمعاً دارای سه سال حبس تعزیری و 650 هزارتومان جریمه مالی به اتهام ارتباط با احزاب اپوزیسیون است، عصر روز جاری در یک روند غیرقانونی به زندان خرم آباد تبعید شد.






لازم به ذکر است روز گذشته نیز جواد علیزاده و کاوه جوانمرد از این زندان به زندان مرکزی همدان بدون حکم دادگاه تبعید شدند.






همچنین لازم به یادآوری از ابتدای هفته گذشته سه تن از زندانیان این زندان به نامهای شیرکو معارفی، حبیب الله لطیفی و احسان فتاحیان که هر سه نیز به اعدام محکوم هستند بدون ذکر دلایل خاصی به سلول انفرادی منتقل شده اند.






================


تبعید دو زندانی عقیدتی به زندان همدان






دو زندانی عقیدتی از زندان مرکزی سنندج در یک روال غیرقانونی به زندان همدان تبعید شدند.


به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه مورخ 11 مهرماه دو زندانی عقیدتی به نامهای کاوه جوانمرد و جواد علیزاده به زندان مرکزی همدان منتقل شدند.






آقای جوانمرد روزنامه نگار کردی است که در شهر ارومیه در اواخر سال 85 بازداشت و در دو پرونده جدا جمعاً به 4 سال زندان محکوم شده بود، جواد علیزاده نیز دانشجوی محروم از تحصیل کارشناسی ارشد حقوق بشر و از اعضای مجموعه است که به تحمل یکسال حبس محکوم شده بود و هفته های آخر این محکومیت را سپری مینمود.






تبعید این دو زندانی بدون حکم قضایی و بر اساس یک رویه غیرقانونی صورت گرفته است.






منبع خبر : خبرگزاری هرانا
 
----------------------------------
ایران ب ب ب:فیلم،اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف - 12 مهر














--------------------------------------


ایران ب ب ب:عدم معالجه زن زندانی سیاسی ، باعث از دست دادن بینائی یکی از چشمانش شد








عدم معالجه یکی از زنان زندانی سیاسی ، باعث از دست دادن بینائی یکی از چشمانش شد






بنابه گزارشات رسیده از بند زنان زندان اوین، زندانی سیاسی کبری بنازاده امیر خیزی از هفتۀ گذشته از زندان اوین به زندان مخوف گوهردشت کرج تبعید گردید.


زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی هفتۀ گذشته بصورت ناگهانی از بند زنان زندان اوین به زندان مخوف گوهردشت کرج منتقل گردید.این زندان دارای شرایط غیر انسانی است و زندانیان در شریط طاقت فرسایی بسر می برند.


خانم بنازاده امیر خیزی از ناراحتی حاد چشم رنج می برد و بنابه گفتۀ خانواده اش در اثر عدم رسیدگی پزشکی بینائی یکی از چشمانش را از دست داده است و چشم دیگر وی در صورت عدم معالجه سریع آن در خطر جدی نابینائی قرار دارد.بنابه توصیه پزشک متخصص، او می بایست اردیبهشت 88 تحت عمل جراحی قرار می گرفت ولی پیگیریهای مکرر خانواده وی برای انجام عمل جراحی با مخالفت حسن زارع دهنوی مواجه گردید و مخالفتهای وی باعث از دست دادن بینائی یکی از چشمان او شد.


زندانی سیاسی کبری بنازاده امیرخیزی 57 ساله ، در پی صدور حکم سنگین و غیر انسانی 5 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 بدلیل قصد دیدار با فرزندانش در قرارگاه اشرف در فرودگاه بین المللی تهران که با داشتن ویزای معتبر عراق لحظاتی قبل از پرواز توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بود محکوم گردید.


خانم بنازاده و وکیل ایشان خانم غنوی نسبت به این حکم در دادگاه تجدید نظر اعتراض کردند ولی دادگاه تجدید نظر بدون بررسی پرونده وی و توجه به اعتراضات آنها حکم غیر انسانی صادره را مورد تایید قرار داد.


در حال حاضر 2 برادر خانم بنازاده به نامهای حمید و اصغر بنازاده در بند 4 زندان گوهردشت بدلیل دیدار با اعضای خانواده شان در قرارگاه اشرف ،به 2 سال زندان محکوم شده اند و در زندان بسر می برند .قبل از این خانم شهلا زرین فر عضو دیگر این خانواده بدلیل دیدار با عزیزانش در قرارگاه اشرف به یک سال زندان محکوم شد که مدتی پیش پس از پایان یافتن محکومیتش آزادشد.


لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 دی ماه خانم بنازاده همراه با 17 نفر از مادران و پدران و سایر بستگان درجه1 که برای دیدار با عزیزان خود در قرارگاه اشرف عازم عراق بودند. همگی آنها با داشتن ویزای معتبر عراق و سایر مدارک قانونی و در حالی که در فرودگاه تهران آماده پرواز می شدند مورد یورش مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و تمامی آنها دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدند.خانم بنازاده پس از چند ماه در سلول انفرادی و بدلیل وخیم شدن وضعیت جسمی اش او را به بند زنان زندان اوین منتقل کردند .


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تبعید به زندان گوهردشت وعدم موافقت حسن زارع دهنوی جهت معالجه چشمانش که منجر به از دست دادن بینائی یکی از چشمانش و در آستانه نابینائی قرار گرفتن چشم دیگرش را به عنوان جنایت غیر انسانی محکوم می کند واز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی فوری و بی قید وشرط این زندانی سیاسی است.


فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


12 مهر 1388 برابر با 04 اکتبر 2009


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:


کمیساریای عالی حقوق بشر


کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا


سازمان عفو بین الملل


سازمان دیدبان حقوق بشر




--------------------------------------------------
 
ایران ب ب ب:فیلم،حراج آثار باستانی متعلق به مردم ایران در لندن/فیلم گم شدن25 میلیارد دلار درآمد نفت








حراج آثار باستانی متعلق به مردم ایران در لندن












واریز نشدن 25 میلیارد دلار درآمد نفت به بانک مرکزی




------------------------------------------------------


ایران ب ب ب:فیلم،تجمع مادران جان باختگان و دستگير شدگان در پارك لاله








روز شنبه ساعت 1700 مادران شهيدان و دستگير شدگان در پارك لاله تجمع كردند , نيروهاي مزدور حكومتي بر روي اين مادران فشار مي آوردند وماموران زن نيز جهت سركوبي اين تجمع حضور داشتند .در اين تجمع مادر سهراب اعرابي ،خواهر خسروشاهي،خواهر امير ساران ومادراني كه فرزندانشان در دهه 60 به شهادت رسيده بودند , وهمچنين هما روستا و مهتاب نصير پور بازيگران تاتر و بسياري از مادراني که فرزندان در بند داشتند حضور داشتند.






مراسم تا ساعت 1800 با وجود اصرار نيروهاي انتظامي براي ترک کردن پارک ادامه يافت و ساعت 1800 بعد از يک دقيقه سکوت به احترام شهداي راه آزادي پايان يافت.




----------------------------------------------


ایران ب ب ب:اعتراض دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به احکام سنگین کمیته انضباطی








دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به صدور احکام سنگین کمیته انضباطی برای 6 نفر از دانشجویان و نیز اخراج سه تن از دانشجویان و دیگر فشارهای گسترده بر دانشجویان در سلف این دانشگاه دست به اعتراض زدند.


به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دیروز در هنگام حضور دانشجویان در سلف سرویس دانشگاه دانشجویان به نشانه اعتراض به سرکوب گسترده دانشجویان با فریادهای اعتراضی الله اکبر و "یا حسین میرحسین" خواهان پایان دادن به سرکوب و فشار علیه دانشجویان شدند. دانشجویان معترض هم چنین طبق بیانیه صادره اعلام کرده اند که به این شیوه هر روز راس ساعت 12:30 دست به اعتراض خواهند زد.






گفتنی است دانشجویان محکوم شده توسط کمیته انضباطی هم اکنون به دانشگاه ممنوع الورود و از داشتن خوابگاه محروم هستند.






متن بیانیه صادر شده باین شرح است:




به نام او و به ياد شهید كيانوش آسا


تابستان امسال دانشگاه علم وصنعت كه هنوز داغدار شهادت كيانوش آسا و ده ها هم وطن ديگرمان بود، بار ديگر از سوي اقتدار گرايان مورد هجوم قرار گرفت. احكام سنگين كميته انضباطي براي شش نفر از فعالين مستقل دانشگاه که منجر به محرومیت از تحصیل برای تعدادی از آنان می گردد، و همچنين احضار هفت نفر ديگر از دوستانمان به اين كميته بيش از پيش معناي ” آزادي نزديك به مطلق“ را برايمان روشن كرد.


ما جمعي از دانشجويان علم و صنعت ضمن اعلام حمايت از اين دوستان و پاسداشت خدماتي كه در حفظ استقلال و شأن دانشگاه انجام دادند، از عموم دانشجويان دعوت مي كنيم تا هر روز رأس ساعت 12:30 با سر دادن نداي “ الله اكبر” علاوه بر اعلام حمايت از اين دوستان، تلاشي كنيم تا شايد اين بار مسئولين دانشگاه را از خواب و خيال پست و مقام به در آريم و به اربابانشان نيز يادآور شويم كه دانشگاه زنده است.




-------------------------------------------------------

*** برای خواندن ادامه خبرها به بخش دوم چند خبر مراجعه فرمایید***

۲ نظر:

مریم گفت...

یاور گرامی
با عرض درود
تارنگار پاسارگاد توسط سرویس دهنده بلاگ فا مسدود شد و بنده ناگزیر شدم وبلاگ را به سرویس دهنده بلاگ اسپات انتقال دهم.
لطفن لینک را ویرایش نمایید.
لینک تارنگار شما پیشاپیش به آدرس جدید پاسارگاد انتقال یافته است.
پاینده باشید.
با سپاس بسیار
مریم

payam گفت...

سلام میلاد عزیز بعد از مسدود شدن وبلاگت توسط بلاگفا طول کشید تا توانستم ادرس جدید وبلاگت را پیدا کنم. میلاد عزیز وبلاگ من هم مسدود شد برای همین من یک وبلاگ دیگر راه اندازی کردم اگر دوست داشتی سر بزن. ادرس وبلاگم هست:
www.free-caspian.blogfa.com