آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ مهر ۲۶, یکشنبه

اعتراض مادران عزادار با در دست داشتن شمع در پارک لاله



فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


بنابه گزارشات رسیده از میدان آب نمای پارک لاله،مادران عزادار و خانواده زندانیان سیاسی جانباخته راه آزادی ، هنرمندان،دختران جوان و تعداد زیادی از مردم با در دست داشتن شمع در میدان آب نمای پارک لاله دست به راه پیمائی زدند.
امروز شنبه 25 مهرماه تعدادی از مادران و دختران جوان که تعداد آنها در حدود 200 نفر تخمین زده می شد برای ابراز همدردی با خانواده های عزادار و اعتراض به سرکوب ها ، کشتار ، شکنجه ، تجاوز از ساعت 17 در میدان آب نمای پارک لاله شروع به تجمع کردند .رفته رفته به تعداد جمعیت افزوده می شد از خانواده های عزادار محمد کامرانی و ساران حضور داشتند . کسانی که در پارک بودند پس از اینکه متوجه حضور مادران عزادار می شدند به جمع آنها می پیوستند .همچنین تعداد از جوانان و آقایان به جمع اعتراضات ماداران پیوستند.
در بین جمعیت خانم هما روستا و مهتاب نصیر پور از پیشکسوتان تئاتر ،سینما و تلویزیون به چشم می خوردند که برای ابراز همدردی با خانواده های داغدار در جمع مادران حضورپیدا کرده بودند.
ساعت 18:00 جمعیت در گوشه ای از میدان آب نما ایستادند و به یاد شهدای راه آزادی در حالی که شمعهای روشن بدست داشتند یک دقیقه سکوت و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی 3 بار شعار الله اکبر در حالی که دستهای خود را به نشانه پیروزی بالا گرفته بودند سر دادند و در ساعت 18:15 همه با هم پارک لاله را ترک کردند
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه بخصوص نیروهای لباس شخصی از مادران و شرکت کنندگان در راه پیمائی اقدام به فیلم برداری و عکس برداری نمودند . شرکت کنندگان بدون توجه به نیروهای لباس شخصی و انتظامی و اعمال آنها تا پایان ساعت تعیین شده به اعتراضات خود ادامه دادند.





سلام نیوز در اين باره نوشت: تعدادی از خانواده هاي كشته شده حوادث پس از انتخابات كه روز شنبه در پارك لاله تهران براي ديدار با هنرمندان جمع شده بودند توسط نيروهاي انتظامي پراكنده شدند.


جمعي از خانواده هاي كشته شدگان حوادث بعد از انتخابات كه براي ديدار با هنرمندان سينما و تلوزيون كه از پيش قرار داشتند، آمده بودند به يكباره با تعداد زيادي نيروي انتظامي مواجه شدند كه خواستار پراكنده شدن آنها بودند.


گفتني است نيروهاي نظامي با استفاده از گاز اشك‌ آور آنها را پراكنده كردند.

هیچ نظری موجود نیست: