آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

یورش وحشیانه نیروی انتظامی به زنان دستفروش در مترو


(تصوير از آرشيو)

ايران ب ب ب


به تازگی هنگام ورود قطار به داخل ايستگاههای مترو، ماموران نيروي انتظامي در مقابل درب هاي خروجي مترو در قسمت خانمها مي ايستند و آن ها را كنترل مي كنند و اگر کسی ساك و يا چمدان بزرگی با خود حمل کند به گوشه اي مي بردند تا اجناس داخل آن را بازرسي كنند تا در صورت مشاهده ی اجناس فروشی، آنها را بازداشت و كليه اجناسشان را ضبط کنند.


به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فعالین حقوق بشر و دموکراسی، بر همین اساس تعدادي از اين زنان دستفروش با ديدن ماموران نيروي انتظامي از ترس بازداشت و ضبط وسايلشان فرار مي كنند اما ماموران نيروي انتظامي به دنبالشان مي روند.


در مشاهدات عینی دیده شده که ایشان التماس مي كردند كه وسايلشان را نگيرند چرا كه با زحمت توانسته اند با سرمايه اي اندك اين وسايل را خريداري كنند. اما ماموران بر سر آنها داد مي زدند و برخورد بدی با آن ها داشتند. برخي ازمردم نسبت به اين حركت نيروي انتظامي اعتراض می كردند اما ماموران نيروي انتظامي با مردم معترض نیز به تندی برخورد می نمودند.


گفتنی است اكثر اين زنان و دختران بي سرپرست و بیکار هستند و براي امرار معاش خود و خانواده برخي از اجناس از قبيل پوشاك ، مواد خوراكي ( كيك ، بيسكويت ،آدامس ) وسايل تزييني ، فال ،‌دستمال كاغذي را در داخل متروها مي فروشند.

هیچ نظری موجود نیست: