آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ دی ۲, چهارشنبه

چند گزارش؛ تیراندازی ماموران رژیم بسوی مردم در سیرجان



ایران پرس نیوز:به گزارش انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر ایران، نیروهای امنیتی روز سه شنبه به سوی مردم معترض در سیرجان تیراندازی کردند. نیروهای اداره اطلاعات و امنیتی تمامی ورودی های شهر را تحت کنترل خود قرارداده اند. هلی کوپترهای نظامی بر فراز شهر و جادهای اصلی گشت می زنند. چندین نفر از وابستگان دو فردی که قرار بود صبح سه شنبه اعدام شوند، اسماعیل فتحی زاده و محمد فتخی زاده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت وبه مکان نامعلومی برده شده اند. فضای شهر بشدت متشنج است.


***


وبلاگ سیرجان سبز: آخرین خبرها از سیرجان، اعزام بعضی از زخمی ها به بیمارستان های کرمان بعلت وخامت حال


بر اساس گزارشهای دریافتی از سیرجان تعدادی از زخمی های درگیری های امروز به بیمارستان های کرمان منتقل شده اند. دلیل این امر وخامت حال بعضی از آنها و همچنین کمبود تخت در بیمارستانهای سیرجان ذکر شده است. بر اساس مشاهدات شهروندان، مردم سیرجان امروز بعدازظهر در محکوم کردن حکم اعدام در ملاء عام به خیابانها آمده بودند که با یورش وحشیانه نیروهای انتظامی و سپاه مواجه شدند. در اثر این درگیریها 5 نفر کشته و ده ها تن زخمی شده اند. منابع بیمارستانی از احتمال افزایش کشته شدگان خبر می دهند.


***


ادوارنیوز: بیش از 30 تن از شهروندان سیرجانی در جریان برگزاری مجدد مراسم اعدام عصر امروز در این شهرستان کشته و مجروح شدند.


پس از عدم موفقیت نیروهای انتظامی در اجرای مجازات اعدام دو تن محکوم به اعدام در صبح روز سه شنبه با تاکید شورای تامین شهرستان سیرجان مراسم اعدام مجدد عصر امروز سه شنبه در این شهرستان برگزار شد که با حضور بیش از 5 هزار نفر از مردم و واکنش اعتراضی آنان این مراسم به صحنه درگیری میان شهروندان و نیروهای انتظامی بدل شد. با صدور فرمان تیراندازی از سوی مقامات انتظامی و امنیتی و اجرای این فرمان سه تن از شهروندان عادی در محل اجرای مجازات کشته شده اند. همچنین بر اساس گزارش های موثق 7 تن دیگر نیز به شدت مصدوم شده اند که پزشکان از آنها قطع امید کرده اند. همچنین بیش از 20 تن دیگر نیز جهت مداوا به بیمارستانهای کرمان اعزام شده اند. در جریان این درگیری ها چندین خودروی نیروهای انتظامی نیز به آتش کشیده شده اند.


***


گزارش یکی از خوانندگان: عصر امروز سه شنبه 1/10/88 دو اعدامی که در صبح توسط مردم فرار داده شده بودند بعد از ظهر مجددا برای اجرای حکم آورده شدند. فضای امنیتی بسیار شدیدی بود و جمعیت زیادی جمع شده بودند که با حمله مردم به سوی نیروهای سرکوبگر درگیری آغاز شد و اجرای حکم به تعویق افتاد و نیروهای انتظامی با شلیک گلوله ی مستقیم 37 نفر از مردم را مجروح نموده وباعث کشته شدن 4 نفر شدند. فضای شهر بسیار ملتهب و امنیتی میباشد.به دلیل تیر اندازی شدید نیروهای سرکوبگر نمیشد فیلمبرداری کرد. اسامی تعدادی زخمی ها که در بیمارستان غرضی سیرجان اعلام شده بود به شرح زیر میباشد.اکبر بحرینی-محمد نادری-نصرت اسماعیل زاده-مهدی پور رضا قلی-حسین احمدی-عادل برزکار-مجید اسفندیار پور-امانی-اصغر ارتجاعی-وحید سیاه کوهی-فرامرز صادقی-میلاد اسماعیلی-پرویز بحرینی-غلامرضا اونگ-علی مددی زاده-فرهاد کاظمی.اسامی کشته شدگان هنوز اعلام نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: