آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ دی ۴, جمعه

تظاهرات ضد حکومتی مردم در میدان توپخانه تهران


(تصویر از آرشیو)

تظاهرات ضد حکومتی در میدان توپخانه تهران

ایران پرس نیوز:بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، تعداد زیادی از مردم تهران از لحظاتی پیش در میدان توپخانه تهران تجمع کردند و با شعار مرگ بر خامنه ای اعتراضات خود را آغاز کردند.
از لحظاتی پیش مردم در میدان توپخانه تهران تجمع کردندو هر لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود و تا این لحظه بیش از 2000 نفر در آنجا تجمع کرده اند . مردم خود را برای مراسم گرامیداشت آماده می کنند. از هم اکنون مردم با سر دادن مرگ بر دیکتتور/ زندانی سیاسی آزاد باید گردد/ بانگ الله اکبر/ مرگ بر خامنه ای اعتراضات خود را شروع کردند.
از طرفی دیگر تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر انتظامی و ضد شورش در میدان توپخانه در حال استقرار هستند . نزدیک به 40 الی 50 موتورسوار آنها در حال دور زدن در میدان هستند و همچنین ون های آنها در آنجا مستقر شدند. تعداد زیادی از نیروهای لباس شخصی و بسیجی در آن منطقه پراکنده هستند .


یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر به مردم در تهران

ایران پرس نیوز:بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، اعتراضات مردم در میدان توپخانه رو به گسترش است و مردم با سر دادن شعارهای مختلفی به اعتراضات خود ادامه می دهند.
در اعتراضات که اکثرا دختران و پسرا جوان شرکت دارند بخاطر حضور گسترده نیروهای سرکوبگر، مردم با تشکیل دسته های چند صد نفره اقدام به شعار دادن می کنند. شعارهایی که در میدان توپ خانه سر داده می شود عبارتند از ؛مرگ بر دیکتاتور،وصیت منتظری مرگ بر دیکتاتور است، زندانی سیاسی آزادی باید گردد.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه وحشیانه بسوی مردم یورش می برند و آنها را آماج باتونهای خود قرار میدهند . موتوسواران نیروی انتظامی به سوی مردم حتی در پیاده روهای یورش می برند و مردم را زیر می گیرند. لباس شخصیها که خود در میان مردم هستند کسانی را که اقدام به شعار دادن می کنند شناسائی می کنند و مورد تهاجم قرار می دهند وآنها رادستگیری می کنند. ولی مادران دلیر حاضر در اعتراضات به رفتار وحشیانه لباس شخصی ها اعتراض می کنند و جوانان را از دست آنها رها می کنند. تا به حال مادران علیرغم ضربات باتون موفق به آزادی چند نوجوان و جوان شده اند.
لباس شخصیها که اعضای سپاه پاسداران می باشند و حشیانه مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دهند.
نیروهای سرکوبگر مغازه داران میدان توپخانه را وادار به بستن مغازه های خود کردند.در حال حاضر بیش از 200 نفر از نیروهای گارد ویژه را در میدان توپخانه مستقر کرده اند.



گزارش تکمیلی از تظاهرات در میدان توپخانه تهران

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران


ایران پرس نیوز:امروز قرار بود مراسم یادبود آیت الله منتظری در میدان توپخانه برگزار شود .از قبل از ساعت 3 بعد از ظهر تعدادی از مردم در مقابل درب مترو توپخانه (خمینی دجال گور به گور شده ) تجمع کرده بودند هنوز هیچ خبری از نیروهای گارد و انتظامی نبود. تنها لباس شخصی ها بودند که حضورشان در بین مردم معترض چشم گیر بود و همراه با جمعیت حرکت می کردند. ساعت 15:10 تعداد مردم به خصوص جوانهایی که از مترو بیرون می آمدند و به صف معترضین می پیوستند بیشتر می شود در همین لحظه بود که نیروهای انتظامی شروع به متفرق کردن مردم از جلو مترو کردند .و همزمان تعدادی موتور سوار لباس مشکی دور میدان توپخانه شروع به مانور کردند.
جمعیت هم شروع به سردادن شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتلاتور زندانی سیاسی آزاد باید گردد کردند که دوباره ماموران نیروی انتظامی به سمت جمعیت آمدند و در مقابل جمعیت ایستادند تا مسیر آنها را تغییر دهند.
لباس شخصی ها داخل جمعیت حرکت می کردند و جوانهایی که شعار علیه سید علی گدای خامنه ای تریاکی جنایتکار می دادند را شناسایی و به سراغشان می رفتند نوجوانی 16 ساله داخل جمعیت بود و دائم می گفت مرگ بر رهبر ما خامنه ای ٰ بشکند کمر رهبر ما خامنه ای که جمعیت هم با صدای بلند در جواب می گفت آمین که یک نفر از لباس شخصی ها به آرامی که بقیه جمعیت متوجه نشوند به سراغش رفتند و به حالتی که بازداشتش کنند دستش را گرفتند که تعدادی از خانم ها متوجه شدند و او را نجات دادند .
لباس شخصی دائم فریاد می زد و به بقیه لباس شخصی ها می گفت بروید دنبالش به آقا فحش داده که تعدادی از جوانها به سمت یکی از لباس شخصی ها حمله کردند و او هم میله ای را برداشت و به جان تعدادی از جوانها افتاد که خانم ها در مقابلش ایستادند و نگذاشتند به ضرب و شتم جوانها ادامه بدهد .لباس شخصی ها در زیر لباسشان باتوم برقی داشتند و هر جایی احساس خطر می کردند بیرون می آوردند و به جمعیت حمله می کردند جمعیت پراکنده می شد اما دوباره در گوشه ای بهم می پیوستنذ ساعت 15:55 جوانها در میدان توپخانه با شعار الله اکبر عزا عزا ست امروز ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز تجمعی را شکل دادند .
راننده ها حتی راننده های اتوبوس واحد و اتوبوس های شخصی با بوق زدن از مردم حمایت می کردند که نیروهای موتور سوار با باتون و گاز اشک آور به جمعیت حمله کردند ساعت 16 رفته رفته تعداد نیروهای لباس شخصی و انتظامی و حتی نیروهای گارد مستقر به دور میدان توپخانه افزوده می شد و به مغازه دارها دستور بستن مغازه ها را می دادند.
ساعت 16:10 حدود 200 نیروی گارد و موتور سوار را در توپخانه پیاده کردند انها را جلو مخابرات مرکزی نشاندند تا آموزشها و دستورات لازم را به آنها بدهند ون ها و اتومبیل هایی از کلانتری های مختلف همچون کلانتری بهارستان ٰ نازی اباد ٰ ترمینال جنوب ٰ جوادیه پلیس پیشگیری نیروی انتظامی به چشم می خورد که دور تا دور میدان را محاصره کرده بودندنزدیک ساعت 17 جمعیت در میدان توپخانه حضور داشتند و جوانها به آرامی از کنار مردم می گذشتند و می گفتند وعده ما تاسوعا و عاشورا.


03 دی 1388 برابر با 24 دسامبر 2009

برای دیدن فیلم های اعتراضات مردم تهران در روز پنجشنبه لطفا به لینک های زیر مراجعه فرمایید:




هیچ نظری موجود نیست: