آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ دی ۱۷, پنجشنبه

پیام شهبانو فرح پهلوی بمناسبت 17 دی ماه، روز آزادی زنان ایران



هم میهنان عزیزم،


17 دی ماه 1314، روز تثبیت هویٌت زن ایرانی، بعنوان یک انسان آزاد و برابر است. این روز در واقع، روز تحقق یکی از مهم ترین آرمانهای ناکام انقلاب مشروطیت است که در تداوم خود با اصلاحات اجتماعی شاهنشاه فقید در سالهای 1350-1340، زنان ایران را از اسارت مناسبات قرون وسطائی آزاد ساخت، از جمله:


. اعطای حق رأی به زنان


. تصویب قوانین مربوط به حمایت از خانواده


. حق حضانت و نگهداری کودکان توسط مادران بعد از طلاق


. الغاء تعدد زوجات


. امکانات مساوی زنان با مردان برای رسیدن به مدارج عالی اداری، علمی و آموزشی و ...


نگاهی به رژیم ایران ستیز کنونی، به روشنی نشان میدهد که اعلیحضرت رضاشاه کبیر و شاهنشاه فقید برای تحقق این آرمانها با چه موانع و مشکلات مهمی از طرف « ارتجاع سیاه » روبرو بوده اند.


هفتاد و چهارمین سالگرد 17 دی ماه را در شرایطی برگزار میکنیم که رژیم ضد ایرانی و زن ستیز حاکم، «ندا»های حق طلبانۀ ما را به خاک و خون کشیده و بسیاری از خواهرانم را در سوگ فرزندان دلاورشان داغدار ساخته است. با این همه، اگر صدای « ندا » ها و « ترانه » ها و « سهراب » های وطن در تجاوز و تاراج اهریمنان ایران ستیز، خاموش شده، لیکن اینک صدای سبز میلیونها زن و مرد آزاده در سراسر ایران و جهان، این رژیم سنگسار و ستم را در آستانۀ فروپاشی و سقوط قرار داده است.


در چنین شرایطی، ضمن همدلی و همبستگی با خواهرانم در ایران، « مادران زیباترین فرزندان آفتاب »، یقیین دارم که با سرنگونی این رژیم سیاه، زنان مبارز و آزادیخواه ایران به آفتاب سلامی دوباره خواهند داد.


شهبانو فرح پهلوی


17 دی ماه 1388

۱ نظر:

Unknown گفت...

درود بر شهبانوی گرامی ایرانزمین. امیدوارم زنان ایرانی با درایت و بینش، پیام شهبانو را با گوش جان بشنوند و با خرد جمعی به پا خیزند و این انیرانیان را که به تاراج ایران کمر بسته اند و با فرهنگ ایرانی در ستیزند از پای درآورند و دگر باره قانون برای جهان از ایران نوشته شود.