آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

استمرار محدوديتها و شرايط سرکوبگرانه عليه زنداني سياسي بهروز جاويد تهراني

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

زندانی سیاسی آزاد باید گردد




آژانس ایران خبر:بنابه گزارشات رسيده به" فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران" روز شنبه پاسداربندهاي بند 1 زندان گوهردشت از ورزش جمعي زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني و 17 نفر از زندانيان اين بند جلوگيري کردن آنها همچنين لباسهاي ورزشي آنها را که توسط خانواده هايشان تهيه شده بود را ضبط و با خود بردند.
روز شنبه 3 بهمن ماه زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني همراه با 17 نفر از زندانيان بند 1 معروف به بند آخر خطيها طبق روال هميشگي و روزانه صبح ها اقدام به دو و نرمش در محوطه بند 1 زندان گوهردشت کرج مي کردند. اما ديروزوقتي آنهامشغول ورزش بوده اند پاسداربندها از ادامه ورزش آنها ممانعت کرده و سپس اقدام به ضبط لباس و کفشهاي ورزشي آنها که توسط خانواده هايشان تهيه شده بود نمودند. هنگامي که آقاي جاويد طهراني نسبت به عمل آنها اعتراض کرد پاسداربندها اعلام کردند که دستور ممانعت و ضبط لباسهاي ورزشي شما را علي حاج کاظم رئيس زندان گوهردشت کرج داده است و ما با دستور او اقدام به اين کار کرديم.
مدتي قبل که آقاي منصور اسالو در اين بند زنداني بود براي پيشگيري از رو آوردن جوانان زنداني به اعتياد و استفاده مثبت از زمان خودشان بطور مفيد اقدام به ورزشهاي جمعي و تشکيل کلاسهاي زبان و کلاسهاي ديگر نمودند ولي با مخالفت شديد علي حاج کاظم ،علي محمد ،کرماني و فرجي مواجه شدند. آنها بدون توجه به برخوردهاي غير انساني به ورزش و تشکيل کلاسها ادامه دادند.ورزشهاي جمعي با پيگيري و پشتکار زنداني سياسي جاويد طهراني ادامه يافت و اين مسئله باعث گرديد که جواناني که در ورزش جمعي شرکت مي کردند کمتر به سوي موادر مخدر روي آورند و محيط آنجا رو به بهبودي گذارد.
علي حاج کاظم در حالي از ورزش جمعي زندانيان سياسي و ساير زندانيان ممانعت مي کند که ورود مواد مخدر بصورت گسترده در اين بند و ساير بندها در جريان است او همراه با علي محمدي معاون زندان و کرماني و فرجي رئيس حفاظت زندان با تشکيل باندهاي مافيايي در بندهاي مختلف شبکه گسترده توزيع و فروش مواد مخدر را هدايت مي کنند.افراد فوق الذکر مواد مخدر را به زندان وارد مي کنند و جوانان زنداني را به اعتياد و تباهي مي کشانند . مصرف مواد مخدر در درون زندان بصورت علني و بدون هيچگونه ممانعت صورت مي گيرد و هيچگونه اقدامي براي ممانعت و جلوگيري از آن صورت نمي گيرد.يقينا ممانعت از ورزش کردن زندانيان سياسي و زندانيان عادي منافع آنها را به خطر مي اندازد.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، ممانعت از ورزش جمعي زندانيان سياسي و زندانيان عادي که با امکانات شخصي خود اقدام به ورزش مي کنند را محکوم مي کند .


هیچ نظری موجود نیست: