آدرس جدید وبلاگ خبری ایران آزاد:

www.iranazadkhabar4.net.tf

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

گزارش دومين نشست خانواده زندانيان سياسي محکوم به اعدام در سنندج

اعدام نه



آژانس ایران خبر:نشست خانواده هاي زندانيان محکوم به اعدام در سنندج برگزار شد.تعدادي از خانواده هاي زندانيان محکوم به اعدام نشست هايي را با موضوع مخالفت با حکم اعدام و درخواست آزادي فرزندان خود آغاز کرده اند.
به گزارش کميته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، تني از خانواده هاي زندانيان سياسي کرد محکوم به اعدام در حرکتي غيرسياسي با برگزاري نشست هايي ضمن محکوم کردن حکم اعدام در تماميت آن، به بيان موارد حقوقي نقض شده در پرونده فرزندان خود و نهايتاً درخواست آزادي آنان پرداختند. خانواده ها در اين نشست ها به ناعادلانه بودن و غيرحقوقي بودن روند منتهي به صدور حکم اعدام براي فرزندان خود اشاره کردند و همچنين از تداوم اعدام زندانيان سياسي در کردستان که با اعدام دو زنداني در طي هفته هاي اخير وارد مراحل جديدي شده است ابراز نگراني کردند.
جلسه اول اين نشست مورخ 23 ديماه در شهر کامياران و جلسه دوم آن روز گذشته مورخ 24 ديماه در شهر سنندج برگزار شد. در اين نشست که به دليل فضاي امنيتي کردستان و تهديد مستمر خانواده ها به صورت غير عمومي و فقط با حضور خانواده هاي زندانيان برگزار شده بود، مادران و بستگان با آوردن تصاوير فرزندان محکوم به اعدام خود ياد آنان را گرامي داشتند.
خانواده هاي مورد اشاره در اقدامي نمادين با استفاده از تصاوير زندانيان محکوم به اعدام در ساير نقاط کشور و همچنين تصاويري از جان باختگان وقايع اخير به اعلام همبستگي و اتحاد با ساير خانواده هاي زندانيان سياسي محکوم به اعدام و همينطور جان باختگان وقايع اخير پرداختند.
مادران زندانيان محکوم به اعدام حاضر در نشست ضمن اعلام تصميم خود بر تداوم و گسترش فعاليتهاي خود از اعلام آمادگي خود براي سفر به تهران جهت پيگيري وضعيت فرزندان خود و همبستگي با ساير زندانيان محکوم به اعدام در اولين زمان ممکن سخن گفتند.

در پايان نشست دوم، مادران و خانواده هاي مورد اشاره با عزيمت به بهشت محمديه (گورستان سنندج) در مراسم سالگرد ابراهيم لطف الهي (دانشجوي جان باخته در بازداشتگاه اطلاعات سنندج) شرکت کردند.
لازم به يادآوري است در حال حاضر بيش از چهل زنداني سياسي محکوم به اعدام در سراسر کشور وجود دارد که اسامي 37 تن از آنان به قرار ذيل است :
- علي صارمي، ايوب پرکار، احمد کريمي، محمدرضا علي زماني، ناصر عبدالحسيني، رضا خادمي، آرش رحماني پور
- عبدالرحمان ناروئي، عابد گهرام زهي، عبدالحميد ريگي، عبدالجليل ريگي، ناصر شه بخش، محمود ريگي
- علي ساعدي، وليد نيسي، ماحد فرادي پور، دعير مهاوي، ماهر مهاوي، احمد ساعدي، يوسف لفته پور
- زينب جلاليان، حبيب الله لطيفي، شيرکو معارفي، فرهاد وکيلي، فرزاد کمانگر، علي حيدريان، حسين خضري، رشيد آخکندي، محمد امين آگوشي، احمد پولاد خاني، سيد سامي حسيني، سيد جمال محمدي، رستم ارکيا، مصطفي سليمي، انور رستمي، حسن تالعي و ايرج محمدي


هرانا 25/10/1388

هیچ نظری موجود نیست: